• Οικοσελίδα
  • "Στην Αγία Νάπα τη θαλασσοφίλιτη...Καράβι της Κερύνειας άνοιξε πανιά"

"Στην Αγία Νάπα τη θαλασσοφίλητη... Καράβι της Κερύνειας, άνοιξε πανιά!" (2009 – σήμερα)

Καλωσορίσατε στο μουσείο "Θάλασσα". Είστε έτοιμοι για ένα συναρπαστικό θαλάσσιο ταξίδι; Εγώ θα είμαι η ξεναγός σας. Μην περιμένετε όμως να σας αποκαλύψω το όνομά μου… Στο τέλος του ταξιδιού θα πρέπει να μαντέψετε την ταυτότητά μου. Έτοιμοι; Κι εγώ είμαι ο μαγικός Τρίτωνας. Θα είμαι συνταξιδιώτης και βοηθός σας. Αγγίζοντάς με, θα μπορείτε να αφουγκραστείτε τα μυστικά της θάλασσας και να ταξιδέψετε πίσω στο χρόνο… Φύγαμε!

Παρέα, λοιπόν, με τη γοργόνα Θεσσαλονίκη και τον Τρίτωνα, τα παιδιά εισέρχονται στον απίθανο κόσμο του μουσείου και ετοιμάζονται για περιπέτειες. Φορώντας μαγικά πέδιλα και μάσκες, κάνουν βουτιές και πραγματοποιούν την πρώτη τους ενάλια ανασκαφή. Μελετούν τα ευρήματά τους και παρακολουθώντας ταυτόχρονα και μια ταινία για το ναυάγιο της Κερύνειας, συνειδητοποιούν την τεράστια αρχαιολογική του αξία. Επιβιβάζονται στο Κερύνεια ΙΙ και επικαλούνται τη βοήθεια των θεών, για να τους οδηγήσει ο Ζέφυρος με ασφάλεια στο επόμενο λιμάνι. Αναζητώντας πληροφορίες για την τύχη του Μέγα Αλέξανδρου και αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τους πειρατές, φτάνουν κατάκοποι στην Κρήτη. Εκεί, μέσα από θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδια λογικής και κρυμμένου θησαυρού, μαθαίνουν για τα προϊόντα της νοτιοανατολικής Μεσογείου και ως έμποροι των ελληνιστικών χρόνων, διαλαλούν την πραμάτεια τους και ανταλλάζουν προϊόντα. Φορτώνοντας στο καράβι τα καινούρια τους εμπορεύματα, παίρνουν τη ρότα της επιστροφής. Στο λιμάνι της Αγίας Νάπας το γεμάτο περιπέτειες ταξίδι τους φτάνει στο τέλος του. Κουβαλώντας νέες γνώσεις και εμπειρίες, ρίχνουν την άγκυρα για να ξαποστάσουν.

Χώρος διεξαγωγής του προγράμματος: Δημοτικό Μουσείο Thalassa, Αγία Νάπα

Τάξη: Δ΄

Στόχοι του προγράμματος:

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, αναμένεται τα παιδιά:
  • Να απολαύσουν την παιδαγωγική και την αισθητική αξία του σύγχρονου μουσείου, με παιγνιώδη τρόπο.
  • Να ταξιδέψουν, σαν μικροί κολυμβητές και ναυτικοί, τόσο στα ελληνιστικά χρόνια, όσο και στην ελληνική μυθολογία.
  • Να κατανοήσουν την ιστορική αξία του Κερύνεια Ι και ως μικροί αρχαιολόγοι να φέρουν στην επιφάνεια ευρήματα και πληροφορίες για το ναυάγιο, το ταξίδι του, το πλήρωμά του και το λόγο βύθισής του.
  • Να αντιληφθούν και να αναγνωρίσουν την αξία των καραβιών, των λιμανιών, του εμπορίου και γενικότερα της θάλασσας στη ζωή του παρελθόντος και του σήμερα.
  • Να εργαστούν ομαδικά και να μελετήσουν τα προϊόντα και τους λαούς της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
  • Να συνθέσουν παιχνίδια λογικής.
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να υποδυθούν ρόλους σχετικούς με τα επαγγέλματα της αρχαιότητας, που έχουν σχέση με τη θάλασσα.
  • Να εξοικειωθούν με τους όρους αρχαιολογικά ευρήματα, ενάλια ανασκαφή, αμφορέας, οινοχόη, πινάκιο, ανταλλακτικό εμπόριο, πτηνόσχημος ασκός, ιχθυόσχημος ασκός

Υλικό για το πρόγραμμα

Πριν από την ΕπίσκεψηΑρχείο
Πληροφορίες για το Δημοτικό Μουσείο Αγίας Νάπας Thalassa
Ενημερωτικό Έντυπο
Πρακτικές Οδηγίες
Υλικό Προετοιμασίας Μαθητών
Κατά την επίσκεψη
Πορεία προγράμματος
Μετά την επίσκεψη
Δραστηριότητες Επέκτασης
Βιβλιάριο δραστηριοτήτων

Φωτογραφικό υλικό από την Εκπαιδευτική Ημερίδα - Δημοτικό Μουσείο Αγίας Νάπας THALASSA