"Θάλασσα, θάλασσα, πρόσκληση σε ένα αρχαίο συμπόσιο" (1999 - 2014)
Τα παιδιά της Δ΄ τάξης επιστρατεύουν όλη τη φαντασία που διαθέτουν και μαζί με τους δυο ήρωες του προγράμματος, το Ζήνωνα και την Ασπασία, ταξιδεύουν νοερά στο αρχαίο Κίτιο. Τα παιδιά εξερευνούν το μουσείο και ανακαλύπτουν στις προθήκες χαμένα αντικείμενα από τη ζωή των νέων τους φίλων (κρατήρες, οινοχόες, αμφορείς, κύλικες, πινάκια…), που φανερώνουν τη σχέση τους με τη θάλασσα (παραστάσεις με ψάρια, καλαμάρια και χταπόδια, λέπια και γοργόνες). Στο τέλος, περιμένει τα παιδιά μια έκπληξη: ο Ζήνωνας και η Ασπασία εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους για τη βοήθεια των παιδιών και, χρησιμοποιώντας αντίγραφα αγγείων του μουσείου σε θεατρικό παιχνίδι, τα προσκαλούν σε ένα αρχαίο συμπόσιο...!Χώρος διεξαγωγής του προγράμματος: Μεσαιωνικό Μουσείο Λάρνακας
Τάξη: Δ΄
Γενικός σκοπός του προγράμματος:
Μέσα από μια βιωματική προσέγγιση, επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν το ρόλο της θάλασσας στην καθημερινή ζωή, την τέχνη και τα εμπορικά ταξίδια των κατοίκων του αρχαίου Κιτίου.Δείκτες επιτυχίας του εκπαιδευτικού προγράμματος:
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, αναμένεται οι μαθητές/τριες να:- τοποθετήσουν τα εκθέματα του μουσείου στο χωρόχρονο (αρχαίο Κίτιο) και να αντλήσουν πληροφορίες από αυτά, ατομικά ή ομαδικά, για την ιστορία και την αρχαιολογική σημασία της αρχαίας Λάρνακας.
- κατανοήσουν τους όρους: «αρχαίος οικισμός», «αγγείο», «πινάκιο», «κρατήρας», «οινοχόη», «κύλικας», «ειδώλιο», «ανταλλακτικό εμπόριο», «συμπόσιο», «παραστάσεις», «αντίγραφα μουσείου».
- συσχετίσουν τον αρχαίο οικισμό του Κιτίου με τη θάλασσα και να δικαιολογήσουν τη συσχέτιση αυτή, βάσει αντικειμένων ή παραστάσεων αγγείων που εκτίθενται στο μουσείο.
- αναπτύξουν τη φαντασία τους και να υποδυθούν ρόλους σχετικούς με ένα «αρχαίο συμπόσιο», κατά το οποίο θα έχουν την ευκαιρία να ταυτιστούν με τους αρχαίους Κιτιείς, να μιμηθούν τις ασχολίες τους κατά την εκδήλωση αυτή και να χρησιμοποιήσουν τα αντίγραφα των αγγείων του μουσείου με τον κατάλληλο τρόπο.