"Ζώα, πουλιά και τέρατα" (2002 - 2014)

Ένας παιχνιδιάρης σκύλος καλωσορίζει τα παιδιά στο Μουσείο και γίνεται ο ξεναγός τους στο ταξίδι πίσω στο χρόνο. Δεν τους αποκαλύπτει όμως το όνομά του! Τους υπόσχεται, όμως, ότι θα τους δίνει συνεχώς πληροφορίες για τον εαυτό του, μέχρι να βρουν την ταυτότητά του… Τα παιδιά ακολουθούν τα χνάρια του και το ταξίδι αρχινά...! Ανακαλύπτουν στις αίθουσες του Μουσείου ειδώλια ζώων, πτηνόσχημα και ζωόμορφα αγγεία, αλλά και παραστάσεις ζώων, πουλιών και τεράτων σε αγγεία. Ταυτίζονται με το ζώο που ανακαλύπτουν, τον τεχνίτη που το έφτιαξε και δημιουργούν ευφάνταστες ιστορίες. Μαθαίνουν για το έργο του «αρχαιολόγου» και μετά παίρνοντας στα χέρια τους τα απαραίτητα εργαλεία ενός αρχαιολόγου πραγματοποιούν την πρώτη τους «ανασκαφή»! Στη συνέχεια, ξετυλίγουν το μίτο της Αριάδνης, μαγεύονται από το θεσπέσιο τραγούδι των Σειρήνων και ζουν από κοντά τις περιπέτειες του Οδυσσέα και των συντρόφων του μέχρι να φθάσουν στην ποθητή πατρίδα! Εφόδια στο ταξίδι τους αυτό: η γνώση, η φαντασία και η δημιουργικότητα. Έπαθλο ανεκτίμητο τα όσα με βιωματικό τρόπο έμαθαν στο ονειρεμένο ταξίδι.

Χώρος διεξαγωγής του προγράμματος: Μουσείο Πιερίδη – Πολιτιστικό Κέντρο Λαϊκής Τράπεζας

Τάξη: Γ΄

Γενικός σκοπός του προγράμματος:

Επιδιώκεται, μέσα από τη βιωματική μάθηση, οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν τη σημασία των ζώων της Κύπρου για τη ζωή των αρχαίων Κυπρίων, καθώς και την επίδραση μύθων, θρύλων και παραδόσεων, που σχετίζονται με ζώα και τέρατα, στην καθημερινή ζωή, στην τέχνη και στη θρησκεία των αρχαίων κατοίκων του τόπου μας.

Δείκτες επιτυχίας του εκπαιδευτικού προγράμματος:

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, αναμένεται οι μαθητές/τριες να:
  • καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητά τους, μέσα από δραστηριότητες παρατήρησης / σύγκρισης αυθεντικών αντικειμένων, αντιγράφων και εικόνων
  • κατανοήσουν τους όρους: «ειδώλιο», «γλυπτό», «παραστάσεις», «πτηνόσχημα αγγεία», «ερυθρόμορφα – μελανόμορφα αγγεία», «αντίγραφα μουσείου», «πλαστικές μορφές»
  • αναπτύξουν τη φαντασία τους και να υποδυθούν ρόλους σχετικούς με μύθους
  • ταυτιστούν με τον τεχνίτη (γλύπτη) ή το ειδώλιο/αγγείο/γλυπτό

Υλικό για το πρόγραμμα

Πριν από την ΕπίσκεψηΑρχείο
Ενημερωτικό έντυπο
Πρακτικές οδηγίες προς εκπαιδευτικούς
Πληροφορίες για το Μουσείο Πιερίδη- Πολιτιστικός Όμιλος Λαϊκής Τράπεζας
Κατά την επίσκεψη
Παρουσίαση προγράμματος
Περιγραφή προγράμματος
Μετά την επίσκεψη
Πρόταση για διαθεματική προσέγγιση
Δραστηριότητες επεξεργασίας του προγράμματος
Εργασίες μαθητών
Βιβλιαράκι δραστηριοτήτων